guideid.com (English) guideid.co.uk (English) guideid.nl (Nederlands) guideid.de (Deutsch) guideid.be (Nederlands)

Visitor Research

Research & Evaluation

Evalueer je huidige services en doe onderzoek naar bezoekersgedrag. Ontdek hoe zij de tour gebruiken en wat ze van van de locatie vinden. Resultaten zijn 24 uur per dag online beschikbaar.

Automatisch onderzoek

Hoe gebruiken de bezoekers de audiotour?

De Podcatcher bewaart gebruiksgegevens van elke bezoeker. Online kunt u de resultaten zien, bijvoorbeeld:

Welke objecten zijn populair?
Wat zijn de drukste momenten?
Welke routes worden genomen?

Enquêtes voor bezoekers

Wat vinden uw bezoekers?

Doe onderzoek met en naar uw bezoekers. Voeg enquêtes toe aan uw tour en vraag bezoekers naar hun mening, bijvoorbeeld:

Heeft u een smartphone?
Bent u tevreden over de tentoonstelling?
Wilt u een tour per e-mail ontvangen?

Bezoekersdatabase samenstellen

Wie zijn uw bezoekers?

Stel een database samen met informatie over bezoekersprofielen en krijg inzicht in uw doelgroepen. Bijvoorbeeld:

Bent u een man of een vrouw?
Wat is uw leeftijd?
Van hoe ver bent u gekomen?

91% van bezoekers antwoordde
jaop. Vond je de tour leuk?

Koninklijk Paleis Amsterdam

Onze medewerkers vinden het handig
niets aan bezoekers te hoeven uitleggen.

People's History Museum

Wij kozen voor de Podcatcher omdat je met één apparaat kunt gidsen en tegelijkertijd onderzoek kunt doen.

Benjamin O'Connor - Garden Museum

73% van de kinderen zei
meer geleerd en plezier te hebben gehad.

Kelvingrove Art Gallery

Een extra audiotour maken binnen één maand, voor één avond? dat kan heel gemakkelijk met de Podcatcher!

Trees van Mansfeld,Publiek & Educatie, Museum Ons' Lieve Heer op Solder.

Een tour was wat nodig was
om de tuin tot leven te brengen.

Hall Place gardens

Wij baseren besluiten nu op
onderzoeksresultaten uit enquêtes op de Podcatcher.

Kelvingrove Art Gallery

Kinderen en gezinnen vermaken zich met
de Podcatcher en ze leren meer.

GaiaZoo

Bezoekers en personeel zijn blij met de
Podcatcher omdat deze simpel werkt.

Kröller-Müller Museum

Nu alle bezoekers een Podcatcher krijgen wordt onze dienstverlening persoonlijk voor alle bezoekers.

Afrika museum, Berg en Dal

Mijn kinderen vonden de quiz leuk en het
hele gezin heeft bijgeleerd.

Bezoeker, GaiaZOO

Wij baseren besluiten nu op
onderzoeksresultaten door enquêtes op de Podcatcher.

Kelvingrove Art Gallery

Zelfs mijn opa en oma
begrepen hoe de handsets werkten.

Bezoeker, Pembroke Castle

Het Podcatcher Platform bleek voor ons de perfecte oplossing voor de uitdaging om zeven verschillende talen tegelijk aan te bieden in onze videoruimte.

Tom Brink, hoofd Publiek en Presentaties, Anne Frank House

91% van de bezoekers antwoordde
ja op de vraag "Vind je de tour leuk?"

Koninklijk Paleis Amsterdam

We zijn erg enthousiast over hoe simlple en flexible
het is, dit past goed bij onze tentoonstelling.

KPM Museum, Berlijn

Hun inzet en passie is duidelijk en standvastig geweest van onze eerste ontmoeting tot en met de aflevering van het project.

Ioannis Ioannidis, Interpretation manager, English Heritage

Bezoekers en personeel zijn blij met de
Podcatcher omdat deze simpel werkt.

Kröller-Müller Museum

De Podcatcher is een geweldige
manier om onze verhalen te vertellen.

Paleis Het Loo

We kozen voor de Podcatcher vanwege het gemak en de mogelijkheid om eenvoudig meerdere informatielagen aan te bieden aan onze bezoekers.

Heleen van Ketwich, Manager ‎ Commerciële Zaken, De Nieuwe Kerk en Hermitage Amsterdam

Hoe goed doe ik het?

Vergelijk uzelf met anderen

De analyse biedt u ook de mogelijkheid om globale onderzoeksresultaten te bekijken. Vergelijk uw resultaten en oplossingen met andere, soortgelijke erfgoedlocaties.

Rapporten voor subsidie

Kant-en-klare grafieken

Alle onderzoeks- en evaluatieresultaten zijn 24 uur per dag online beschikbaar. U kunt ze dagelijks bekijken of kiezen voor standaard globale rapporten die u maandelijks of jaarlijks per e-mail ontvangt. Laat ons weten wat u wilt zien, zodat u uw subsidiegevers of sponsoren kunt informeren over het succes van het platform en hoeveel bezoekers positief reageren.