guideid.com (English) guideid.co.uk (English) guideid.nl (Nederlands) guideid.de (Deutsch) guideid.be (Nederlands)

Wil je dat wij je horizon blijven verbreden?

Laten we contact houden!

Wellicht is onze laatste nieuwsbrief je ontgaan. Graag willen we je een reminder sturen over het volgende:

Eens per kwartaal sturen we je een nieuwsbrief om je op de hoogte te houden van onze activiteiten, nieuwe projecten en ontwikkelingen op ons platform. Daarnaast nodigen we onze relaties graag uit voor events en walk-ins. We delen onze ervaringen graag en willen dit ook na 25 mei 2018 blijven doen, wanneer de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht gaat.

Wil je hier bevestigen dat je akkoord gaat met het ontvangen van onze nieuwsbrieven en uitnodigingen? Op onze website vind je onze privacy verklaring.

Hartelijke groet,
Het Guide ID team

Wil je dat wij je horizon blijven verbreden?

Nieuwsbrief Mei 2018

Mogen we met de deur in huis vallen? We sturen je eens per kwartaal een nieuwsbrief om je op de hoogte te houden van onze activiteiten, nieuwe projecten en ontwikkelingen op ons platform. Daarnaast nodigen we onze relaties graag uit voor events en walk-ins. We delen onze ervaringen graag en willen dit ook na 25 mei 2018 blijven doen, wanneer de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht gaat.

Wil je hier bevestigen dat je akkoord gaat met het ontvangen van onze nieuwsbrieven en uitnodigingen? Op onze website vind je onze privacy verklaring.

Binnenkort kunnen we je meer vertellen over onze nieuwe Toureditor! De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met testen. De komende weken zullen we ons richten op fine-tuning. Stay tuned!

In deze nieuwsbrief geven we je weer 5 tips voor dit voorjaar en laten we je weten waar we de Podcatcher de komende maanden zullen presenteren bij evenementen en walk-ins.

Zien we je binnenkort?
Het Guide ID team

We hebben gewonnen!

Ondernemer van het Jaar in Deventer

Hoera!

Frits Polman heeft met Guide ID de Ondernemer van het Jaar verkiezing in de gemeente Deventer gewonnen! Vanuit ons hoofdkantoor in Deventer helpen wij musea wereldwijd om hun verhalen te vertellen. Met de Podcatcher audiotour verbreden we de horizonnen van vele museumbezoekers.

Klik hier om de nominatievideo van Frits te bekijken.

Voor iedereen die gestemd heeft, hartelijk dank!

Het Guide ID team

Hoe maken we de herfst leuker?

Nieuwsbrief oktober 2017

De herfst doet zijn intrede en buiten wordt het kouder en natter. Binnen is daar gelukkig niets van te merken: musea openen hun deuren voor prachtige najaarstentoonstellingen, waar je de mooiste verhalen kunt beluisteren met de Podcatcher. Binnen op het Guide ID kantoor zijn we volop bezig om dit mogelijk te maken.

Onze technische afdeling werkt momenteel hard aan een vernieuwde, nog gebruiksvriendelijkere versie van het platform voor onze toureditor. Ook in de huidige vorm kun je eenvoudig zelf audiotours maken en beheren en hier de data van bekijken in onze Analytics tool, maar in de vernieuwde versie zal dit nog gemakkelijker gaan. Daarnaast zijn we ook druk bezig om een nieuwe IDentifier te maken die voor binnen en buiten geschikt is. Dat betekent dat alle IDentifiers waterproof zullen zijn en dat de behuizing nog beter wordt.

We zijn trots dat de Podcatcher veelvuldig ingezet blijft worden om verhalen te vertellen en hopen zo vele horizonnen te verbreden. Verderop geven wij je graag 5 tips om de herfst leuker te maken!

Veel leesplezier!
Het Guide ID team

Expanding our horizons

Nieuwsbrief juni 2017

Met de zomer voor de deur is het de hoogste tijd voor een zomerupdate! We hebben natuurlijk niet stil gezeten bij Guide ID. In deze nieuwsbrief brengen we je graag op de hoogte van ons laatste nieuws.

In februari werd het 100 miljoenste verhaal met de Podcatcher beluisterd. Een bijzonder moment dat we uitgebreid gevierd hebben met onze klanten. En de teller met verhalen loopt door, dus op naar de 200 miljoen!

Met zoveel verhalen te vertellen groeit ook het Guide ID team. Zo zijn we nu ook vertegenwoordigd in Duitsland. Het hoofdkantoor in Nederland is inmiddels uitgebreid met een accountmanager, 2 helpdeskmedewerkers, designer en 4 nieuwe mensen bij het development team. Zij stellen zich graag aan je voor op onze website.

In de Verenigde Staten waren we dit voor jaar aanwezig op 2 beurzen: Museums and the Web en het jaarlijkse congres van de American Association of Museums. Beide beurzen waren erg succesvol. Ook in Europa staan een aantal leuke events gepland. Verderop in de nieuwsbrief lees je waar je ons kunt vinden de komende maanden.

Veel leesplezier en een hele mooie zomer!
Het Guide ID team

100.000.000 verhalen verteld!

Trots!

Gisteren (23 februari 2017) bracht Frits Polman, managing director van Guide ID, speciale Podcatcher gebakjes bij Museum Ons’ Lieve Heer op Solder. Nikki Pootjes van de afdeling e-cultuur van het Amsterdam Museum, dat nauw samenwerkt met Ons' Lieve Heer op Solder, nam het gebak in ontvangst.

Aanleiding was de mijlpaal die Guide ID vorige week heeft bereikt: op 15 februari werd het 100 miljoenste verhaal beluisterd met een Podcatcher, de audiospeler van Guide ID.

Een mooie gelegenheid om dit museum en het personeel in het zonnetje te zetten!

Voor Frits persoonlijk is Ons’ Lieve Heer op Solder een speciale klant. “Heel leuk om juist bij Op Solder deze mijlpaal te bereiken. Al tijdens de verbouwing werd de Podcatcher in het museum aangeboden en nodigde ik geïnteresseerde musea uit een kijkje te nemen en een audiotour te nemen. Vervolgens sprak ik met hen over de Podcatcher in het kleine keukentje. Ik kan zeggen dat we toen aan het begin stonden van de grote groei die we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Inmiddels is de Podcatcher bij meer dan 350 projecten ingezet en zijn we internationaal hard aan de weg aan het timmeren. Heel trots ben ik dat al die verhalen verteld zijn op zoveel verschillende plekken. Binnenkort zullen we met onze trouwe klanten het glas heffen om dit te vieren!”

Guide ID gaat de grens over

Nieuwsbrief november 2016

Hoogste tijd voor een herfstupdate! Na een ontzettend drukke zomer, met als topweek een week waarin we maar liefst vijf grote tentoonstellingen voorzagen van fantastische audiotours, zijn we volop bezig met onze internationale uitbreiding, opkomende beurzen en evenementen en natuurlijk mooie verhalen.

Inmiddels heeft Guide ID kantoren in Nederland, UK en Ierland, België en nu ook in de Verenigde Staten. We leverden projecten op in Stockholm en Berlijn en zijn druk bezig in Portugal. Bekijk hier ons hele team en laat het ons vooral weten als we je ergens mee kunnen helpen.

Op 13 oktober organiseerden we samen met MCW een succesvol seminar in het prachtige Scheepvaartmuseum te Amsterdam. Heb je dit seminar gemist? Kom dan vooral op 25 november naar Museum M in Leuven.

Dit jaar is de Podcatcher ook weer goed vertegenwoordigd tijdens de Amsterdamse Museumnacht. Je kunt op 5 november bij 22 musea in de hoofdstad terecht voor een Podcatcher audiotour. Van ‘Tinguely’ in het Stedelijk Museum, via ’Amsterdam 1900’ in het Stadsarchief tot de prachtige vaste collecties van Ons' Lieve Heer op Solder en het Tassenmuseum.

Graag tot binnenkort!

Het Guide ID team

Meer dan 5.000.000 tours!

Nieuwsbrief juli 2016

Er zijn inmiddels meer dan 5 miljoen tours beluisterd op een Podcatcher!
Naast de beluisterde tours zijn er ontelbare verhalen gedeeld over de hele wereld. En omdat het onze missie is om samen met jou zoveel mogelijk verhalen te vertellen en te delen zijn we hartstikke trots op deze mijlpaal.
Ambitieus als we zijn hebben we de lat weer hoger gelegd voor de rest van het jaar.
Guide ID groeit, en hoe! Na Nederland, Engeland, Ierland, Duitsland, België, Denemarken, Frankrijk, Luxemburg, Zweden, Curaçao en Tanzania zullen de Podcatchers ook in Amerika, Italië en Portugal beschikbaar worden.
In deze nieuwsbrief informeren we je over de laatste firmware update en vertellen we over nieuwe projecten. Zoals altijd kun je ons bereiken als je ergens meer informatie over wilt.
Heb een mooie zomer!

Het Guide ID team

Breng het museum tot leven!

Nieuwsbrief april 2016

“Ons Echte Goud”, thema van de museumweek 2016, haakt in op het laten zien van je echte pronkstukken. Bij Guide ID geloven wij erin dat iedereen de pronkstukken niet alleen moet zien, maar ook de verhalen erachter kan beluisteren. Achter elk museumstuk zit immers een verhaal en dat kun je op verschillende manieren aan je bezoekers vertellen. Een mooi voorbeeld hiervan is te beluisteren bij Het Museum van de Twintigste eeuw in Hoorn. Zij hebben een hele leuke family quiz op het Podcatcher platform ontwikkeld en vertellen zo de verhalen op zeer leuke en interactieve wijze.
Steeds meer musea bieden de Podcatcher aan alle bezoekers door middel van Self Service. Tijdens ons laatste seminar in het Amsterdams museum zijn we hier op ingegaan en hebben een aantal projecten belicht. De nieuwe DNA audio tour door het Amsterdam Museum stond hierbij centraal.

Onze visie om zoveel mogelijk mensen jullie verhalen te laten beluisteren voeren we internationaal door. De komende maanden werken we samen aan een heel aantal interessante projecten waar we jullie graag van op de hoogte houden.

Met vriendelijke groet,

Het Guide ID Team

Het jaar van de nieuwe audio tour

Nieuwsbrief februari 2016

Het begrip 'audio tour' wekt vaak verkeerde en ouderwetse gedachtes op. Mensen denken aan zware moeilijk te bedienen spelers, lange tours en een service die veel tijd en energie kost. Tijden zijn inmiddels veranderd en Guide ID verandert mee. Wij blijven voortdurend ontwikkelen, maar behouden een eenvoudig te gebruiken apparaat voor de bezoeker en museum. Door slim om te gaan met interactieve techniek creëren wij een bijzondere ervaring maar blijft het voor de bezoeker simpel. Hier is meer over te lezen in onze 'Spotlights' projecten en je kunt er live meer over horen tijdens ons Seminar van 17 maart a.s. in het Amsterdam Museum.

Kom gezellig langs op één van onze walkins of neem contact met ons op als je vragen hebt!

Het Guide ID team

Create something special, but keep it simple

Nieuwsbrief Oktober 2015

Ik hoop dat je de uitnodiging voor ons seminar “Create something special, but keep it simple“ hebt gekregen. Het seminar wordt in het bijzondere Museum de Broekerveiling gehouden. Je hebt nog een paar dagen om je aan te melden! Wees van harte welkom op deze leuke interactieve dag.

Guide ID heeft het laatste half jaar niet stilgezeten! Een groot aantal nieuwe buitenlandse klanten hebben we mogen verwelkomen zoals in het Verenigd Koninkrijk Guildhall, het Pendon Museum, the National Maritime Museum Greenwich, in België het Gallo-Romeins Museum en in Duitsland het Focke Museum.

Connecting people to museums

Nieuwsbrief april 2015

Het eerste kwartaal van 2015 is alweer voorbij. Voor ons was dit een drukke periode waarbij veel nieuwe projecten zijn gestart. Niet alleen in de Benelux is het vertrouwen in Guide ID gegroeid maar ook zien wij een toename van projecten buiten deze regio. Zo is er onlangs een project bij een beroemd chocoladehuis in Zwitserland gerealiseerd, waarbij de bezoeker watertandend naar onze Podcatcher kijkt!

Linken met de bezoeker in 2015

Nieuwsbrief Januari 2015

2014 was een heel goed jaar voor Guide ID en 2015 ziet er net zo veelbelovend uit.

In 2014 hebben we een aantal geweldige projecten gedaan waaronder de tours in de Hermitage en in het Koninklijk museum voor Schone kunsten van Belgie. We zijn erg trots op alle projecten die in 2014 gestart zijn.

Keep it simple, but be creative

Nieuwsbrief Oktober 2014

We hebben zoveel te vertellen sinds onze laatste nieuwsbrief, dat het lastig is om het kort te houden. Ik ga het toch proberen.

Een paar zaken die absoluut de moeite waard zijn haal ik hier even naar voren. Zo gaan we in op MapMyVisit, onze laatste uitbreiding waarmee we de bezoekers ook ná het bezoek service kunnen bieden en de musea helpen hun omzet te vergroten. Maar ik kijk ook naar de vele projecten in Brussel en Amsterdam en de events waar we de komende tijd aanwezig zullen zijn, waaronder het Museum Congres in Leeuwarden.

Een drukke zomer

Nieuwsbrief juni 2014

We zitten in een drukke tijd waarin veel nieuwe en spannende tentoonstellingen openen. We zijn er trots op dat GuideID bij een heel aantal daarvan betrokken is!

Alleen al in de afgelopen paar maanden hebben we de Podcatcher gelanceerd in de Hayward Art Gallery, de Hermitage in Amsterdam en het Anne Frank huis. En de komende tijd staan onder andere projecten in de Nieuwe Kerk Amsterdam, het Amsterdam Museum, Riving ton Place, Kelvingrove Art Gallery en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten België op de planning.

Spannende nieuwe projecten

Nieuwsbrief April 2014

Het eerste kwartaal van het jaar ligt al weer achter ons. Tijd vliegt! Ik betrap mezelf erop steeds aan het begin van de maand hetzelfde te zeggen: 'Ongelooflijk, het is al....

Als ik begin aan de nieuwsbrief, ben ik meestal een tijdje bezig met nadenken over wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Het afgelopen kwartaal is er zo veel gebeurd, dat ik binnen een paar seconden een lange lijst had en een keuze moest maken waar ik het over ga hebben. Ik hoop voor jullie de meest interessante onderwerpen te hebben gekozen.

2014 goed van start

Nieuwsbrief Januari 2014

Zo aan het begin van het nieuwe jaar blikken we nog even terug op 2013. Een jaar waarin we vele nieuwe klanten in verschillende landen mochten begroeten, maar ook mooie projecten met bestaande klanten hebben gerealiseerd.

Research steeds belangrijker in culturele sector

Nieuwsbrief December 2013

Veel van onze klanten maken inmiddels gebruik van de online mogelijkheden van ons Podcatcher platform. Musea maken zelf tours, enquetes en quizjes aan, publiceren nieuwe tours bij tentoonstellingen of voegen een extra taal toe.

De ontwikkeling van een nieuwe website

Bij nieuwe ontwikkelingen hoort een nieuwe website

Waarschijnlijk ondervinden de meeste organisaties hetzelfde bij de ontwikkeling van nieuwe dingen. Eerst maak je veel nieuwe en spannende dingen, maar dan besef je dat de website en andere marketing materialen niet up to date zijn. In de afgelopen 12 maanden hebben we veel nieuwe tools ontwikkeld binnen ons platform en hebben nu dan ook een nieuwe website gelanceerd waar onze boodschap en het concept duidelijk gemaakt worden.

Tijdelijke tentoonstellingen

Gaat het over Erfgoed of Geld?

Misschien wel de grootste uitdaging bij het organiseren van een tijdelijke tentoonstelling is het vinden van de balans tussen de uitgaven voor bezoekersinformatie aan de ene kant en het vinden van manieren om meer inkomsten te creëren aan de andere kant. En dan ook nog voor een korte periode. In dit artikel wil ik uitleggen hoe ik denk dat je deze strijd kunt voorkomen en een win-win situatie kunt creëren voor u en uw bezoekers.

Audiotour door Paleis op de Dam

Speurneus in de Gouden Eeuw

AMSTERDAM -

Zullen Maria met de rode krullen en de burgemeesterszoon Jacob de Graeff erin slagen de ter dood veroordeelde klokkenspeler Boris Povertsz te redden? Dat is de grote vraag in de nieuwe audiotour voor kinderen van 9 tot en met 12 jaar, die kinderboekenschrijver en theaterdocent Simon van der Geest maakte voor het Koninklijk Paleis Amsterdam.

Gelukkig nieuwjaar

Museum bezoekers diensten; Innovaties 2013

Allereerst, namens alle medewerkers van Guide ID, een heel gelukkig en succesvol 2013 gewenst. 2013 wordt een jaar vol innovaties en nieuwe (internationale) klanten. De nieuwste ontwikkelingen van de Podcatcher zijn vooral gericht op het boeien van bezoekers via interactie. Op 31 januari kun je de Podcatcher icm met videoschermen, een quiz voor kinderen en een score interactive voor groepen live bekijken tijdens de Podcatcher Walk-in bij TwentseWelle...

Vrolijk kerstfeest !!

2012 was een belangrijk jaar voor ons

Ten eerste willen wij iedereen bedanken voor alle opmerkingen en reacties op onze artikelen en mailing. Wij hebben met veel interessante professionals gesproken binnen de culturele sector. Wij willen dan ook iedereen een gelukkig kerstfeest en een geweldig nieuwjaar wensen en we spreken en zien jullie weer in het nieuwe jaar. Voor 2013 hebben wij ook veel nieuwe plannen en blijven op zoek naar musea en andere culturele instellingen om mee samen te werken.

Een VIP in je Museum?

Hoe krijg je een VIP in je museum?

Een VIP in je museum hebben kan een groot voordeel zijn. Het kan zorgen voor extra bezoekers, nieuwe bezoekers en herhaal- bezoekers. Het kan meer leer- en interpretatie mogelijkheden creëren. En als derde aspect zal het de interactie tussen je bezoekers, je medewerkers en het daadwerkelijke erfgoed van de locatie verbeteren.

Wie zijn mijn bezoekers?

Hoe kom ik erachter wie mijn bezoekers zijn?

Musea spenderen ieder jaar miljoenen aan interactie, interpretatie en marketing zonder echt te weten wie hun bezoekers nu werkelijk zijn. Ook, en misschien nog wel belangrijker, weten de musea vaak niet wat hun bezoekers nou eigenlijk willen en doen tijdens hun bezoek? Door dagelijks gedetailleerd onderzoek te doen, kunnen musea erachter komen wie hun bezoekers zijn. Hierbij zijn twee soorten onderzoek noodzakelijk, ten eerste het verzamelen van algemene data over waar de bezoekers zijn in het museum en ten tweede meer gedetailleerde informatie door ze de juiste vragen te stellen. Nu denk je waarschijnlijk, goed idee, maar waar haal ik de tijd en het geld vandaan? Het antwoord is; je hebt niet altijd geld nodig, en het meeste werk is al voor je gedaan.

Nieuwste tuintour Engeland

Bexley Heritage Trust lanceert "Podcatcher Interactieve Guide"

Een interactieve tour is een perfecte manier om dingen tot leven te brengen en je bezoekers erbij te betrekken. Bexley Heritage Trust, Open Productions en Guide ID hebben samen een hele interessante en interpretatieve tour gecreëerd van de “Hall Place Gardens”, London. Wat dit project écht uniek maakt is de combinatie van een hele diverse doelgroep met een heel simpel product, dat geschikt is voor iedere type bezoeker.

Guide ID breidt verder uit

Guide ID Podcatcher platform nu ook verkrijgbaar in Duitsland en Scandinavië

Heb je er ooit over na gedacht om een audio guide te introduceren bij jouw museum? Maar misschien is gebleken dat het moeilijk, tijdrovend en duur is. Deze factoren zijn van toepassing op alle musea waar Guide ID onderzoek naar gedaan heeft in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Gebaseerd op dit onderzoek, museum- en bezoekers feedback, en jarenlange ervaring, heeft Guide ID een platform ontwikkeld dat al deze factoren tot het verleden laat behoren en bied een oplossing voor het creëren van meer interpretatie en interactie met jouw bezoekers.

AHI 2012 Conference

Guide ID Podcatcher platform during AHI Conference

On the 17th, 18th and 19th of October the AHI 2012 annual Conference will take place in glorious Shropshire. Guide ID, like most years, will be attending with a stand and will add some information to the delegates bag. I think the conference is the perfect opportunity to meet new people, museums and other heritage sites. I will be at our stand during all of the networking moments. I have prepared a special “starters” offer, which makes it possible for all locations to directly start offering an audio guide with no upfront investment. This will include all of the platforms elements like the brandable handsets, content and scripting for a complete tour and use of the live analytics and visitor feedback system.