guideid.com (English) guideid.co.uk (English) guideid.nl (Nederlands) guideid.de (Deutsch) guideid.be (Nederlands)

Wil je deel uitmaken van ons succes?

Stuur ons je cv en leg uit waarom je voor Guide ID wilt werken.

Wij groeien snel, dus kansen liggen altijd binnen handbereik. Stuur ons gerust je contactgegevens en een sollicitatiebrief waarin je uitlegt waarom je voor Guide ID wilt werken en welke bijdrage je kunt leveren.

Hiermee laten we de verhalen van onze (museum)klanten horen die zij aan hun bezoekers willen vertellen. Wij zijn actief in 15 landen over 4 continenten en hebben sinds onze start 274 miljoen verhalen verteld.

De basis voor ons succes is om dingen zo eenvoudig mogelijk te houden. Zowel voor het gebruik van de Podcatcher voor de museumbezoeker als het maken van een audiotour op ons platform.

We zijn er trots op te mogen werken met vooraanstaande musea zoals het Koninklijk Paleis Amsterdam, de Hermitage in Amsterdam, het Anne Frank Huis, Stedelijk Museum Amsterdam, het Museum M in Leuven en de USS Midway in de Verenigde Staten.

E-mail je cv

Vacature .NET Software Engineer

40 uur, Deventer

Guide ID is succesvol leverancier van de Podcatcher audiotour.

Als .NET software engineer houd je je bezig met de ontwikkeling van ons online Podcatcher Platform. Je bent een belangrijke schakel binnen elke stap van de software ontwikkeling; vanaf de specificaties tot en met het design, implementatie en test. Als scrum -team zorg je ervoor dat de backlog goed wordt bijgehouden en we na iedere 3 weken weer fris aan een nieuwe sprint beginnen.

Jouw specificaties
• Je hebt minimaal een technische bachelor afgerond of je hebt vergelijkbare kennis en motivatie (en kunt dit aantonen)
• Je hebt meer dan 3 jaar praktijkervaring met het .NET platform (C#, ASP.NET MVC, .Net Core, Visual Studio 2017), Javascript (VanillaJS, JQuery, Kendo) en Databases (SQL Server)
• Je werkt nauwkeurig en resultaatgericht
• Je kunt goed werken in een klein team, maar ook uitstekend zelfstandig je taken vervullen.
• Je bent leergierig en enthousiast en vindt het leuk om vanuit dat enthousiasme mee te groeien met Guide ID
• Bonus als je kennis hebt van High Availability/Scalability systemen of van (big) data analyses
• Je gebruikt graag data om deze om te zetten naar informatie
• Je hebt goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal

Een blik vooruit
In het komende jaar willen we o.a. nog meer gebruik maken van onze data om deze om te zetten in waardevolle informatie. We kijken van afstand naar het gebruik op ons platform en geven onze klanten beter inzicht in het gebruik van audiotours, geven advies en vergelijken gegevens (d.m.v. benchmarking). Daarnaast zetten we deze informatie in om onze klanten proactief te helpen met hun hardware of helpen we onze klanten om meer bezoekers te trekken. Daarnaast experimenteren we ook hoe we onze app kunnen bijwerken en er nieuwe features aan toe kunnen voegen. Kortom de software is het hart van onze onderneming.

En dit krijg jij ervoor terug
• Een marktconform salaris
• Reiskostenvergoeding en pensioenregeling;
• Een museumjaarkaart, zodat je onze klanten ook echt kan bezoeken;
• Een interessante en veelzijdige functie binnen een dynamisch team in een internationaal groeiende onderneming waarin je veel kunt initiëren, organiseren en leren;
• Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. We willen vooruit en ervoor waken dat we morgen niet tegen dezelfde dingen aanlopen als vandaag;
• Leuke werkomgeving waarbij we met een internationaal gezelschap op kantoor met elkaar lunchen (en 1x per maand een ‘Expanding your Horizons’-lunch organiseren) en wel eens gaan mountainbiken op de Veluwe of gaan schilderen met een Bob Ross workshop.

Klinkt goed?
Ben je enthousiast en geïnteresseerd in deze functie en sluit jouw profiel aan? Stuur dan jouw sollicitatiebrief en cv naar E-mail je cv
Wil je meer informatie? Je kunt contact opnemen met Angelique Sloesarwij via 06-36187718.

Vacature Product Owner

Deventer

“Expand your horizons” en solliciteer voor de functie medewerker Product Owner bij Guide ID en kom ons actief helpen met de internationale groei.

Als Product Owner ga jij samen met een grote diversiteit aan stakeholders en collega’s, bepalen welke stippen op de ontwikkel- en beheerhorizon worden gezet.

Vervolgens bepaal je in welke volgorde dit bereikt gaat worden. Dat begint met het analyseren en prioriteren van issues en wensen die vanuit de business opkomen met betrekking tot de diverse standaardapplicaties.

Kan jij de ontwikkelvraag vanuit onze business vertalen naar goede user stories voor onze developers?

Topics waar jij je mee bezighoudt, zijn:
- Wat is de meerwaarde en impact als het bijvoorbeeld gaat om het voldoen aan wet- en regelgeving, het optimaliseren van het gebruik en het beheer van applicaties en werkmethodes.
- Welke epics verdienen een podiumplek op de door jou beheerde backlog?
- En hoe verdeel je grotere epics naar werkbare user stories?

Hoewel de teams autonoom werken, kijk je met de teams continu naar verbetering, effectiviteit en efficiency van de inzet en het gebruik van de applicaties. Dat stakeholdermanagement onderdeel is van de functie is duidelijk, want jij wilt dat alle neuzen enthousiast dezelfde kant op wijzen.

- Jij bent het schakelstuk tussen hardware- en software ontwikkelingen ;
- Jij voert de bedrijfsstrategie over nieuwe features voor onze producten;
- Jij communiceert de behoeften van het bedrijf aan het team en zorgt voor begrip en strategische afstemming;
- Jij verzorgt de productspecificaties bij lanceren van nieuwe features;
- Jij beheert en prioriteert de nieuw te ontwikkelen functies op onze producten;
- Jij communiceert intern met medewerkers over de nieuw te ontwikkelen functies op onze producten;


Op dit moment zijn we nog met een klein R&D team ( deze zal zeker nog uitbreiden in de loop van de tijd). Jij gaat ons helpen bij deze groei en helpen structuur aan te brengen en kwaliteit in dit proces.

We werken volgens de Scrum principes, in de praktijk zal dit betekenen dat wij elke drie weken ons aanbod van producten verbeteren.

Functie-eisen
- 3-5 jaar ervaring als een Product Owner of werkervaring als Embedded Engineer;
- De mentaliteit van een teamplayer;
- Ervaring met werken in een dynamische omgeving waarin zowel Nederlands als Engels de voertaal is;
- Een praktische en ondersteunende instelling;
- Ervaring met Scrum is een must;
- Ervaring in werken met Jira zou fijn zijn;
- In het bezit van een gezonde dosis humor;
- Affiniteit met de culturele, museale sector.

Wat bieden wij? / Arbeidsvoorwaarden
- Een interessante en veelzijdige functie voor 40 uur per week binnen een dynamisch team in een internationaal sterk groeiende onderneming waarin je veel kunt initiëren, organiseren en leren;
- Een marktconform salaris;
- Een museumjaarkaart zodat je onze klanten ook kunt gaan bezoeken;
- Prima (secundaire) arbeidsvoorwaarden.

Klinkt goed?
Ben je enthousiast en geïnteresseerd in deze functie en sluit jouw profiel aan? Stuur dan jouw sollicitatiebrief en cv naar E-mail je cv

Vacature klantenservice medewerker / customer support (NL-FR-EN-ES)

40 uur, Deventer

“Expand your horizons”, solliciteer voor de functie medewerker Customer Support bij Guide ID en kom ons actief helpen met de internationale groei. Een mooie en uitdagende functie voor een actieve medewerker in een inspirerende en creatieve omgeving.

Als medewerker Customer Support ben je verantwoordelijk voor:

- Reactieve en proactieve klantondersteuning;
- Opstarten nieuwe klanten;
- Tourondersteuning;
- Projectplanning;
- Back office;
- Contracten/Dienstenbeheer;
- Optimaliseren van de helpdesk.

Plaats in organisatie
- De medewerker Customer Support:
o maakt onderdeel uit van het Customer Support Team;
o werkt nauw samen met de collega’s andere teams (Sales, R&D, F&C).

De functie-eisen zijn de volgende:

- Ervaring binnen een werkomgeving waar naast Nederlands er ook gecommuniceerd wordt in het Engels en bv. ook nog in een andere taal Duits/Frans/Spaans/Italiaans;
- De mentaliteit van een teamplayer;
- Een praktische en ondersteunende instelling;
- In het bezit van een gezonde dosis humor;
- Affiniteit met de culturele, museale sector.

Wat bieden wij? / Arbeidsvoorwaarden
- Een interessante en veelzijdige functie voor 40 uur per week binnen een dynamisch team in een internationaal sterk groeiende onderneming waarin je veel kunt initiëren, organiseren en leren;
- Een marktconform salaris;
- Een museumjaarkaart zodat je onze klanten ook kunt gaan bezoeken;
- Prima (secundaire) arbeidsvoorwaarden.

Klinkt goed?
Ben je enthousiast en geïnteresseerd in deze functie en sluit jouw profiel aan? Stuur dan jouw sollicitatiebrief en cv naar E-mail je cv